vineri, 15 martie 2013

Masina de privit in trecut



         V-ati intrebat vreodata cum ar fi daca am putea retrai trecutul sau daca macar l-am putea privi? Cum ar fi daca am putea vedea cum aratau (fara reconstructie) anticii,cum erau imbracati,ce obiceiuri aveau sau...cum ar fi daca ne-am putea revedea rudele,bunicii sau apropiatii plecati dintre noi ori...chiar pe noi insisi in...trecut?
         O persoana pe nume Pellegrino Ernetti (1925-1994) a afirmat ca a realizat un aparat ce permite explorarea trecutului,aparat ce l-a denumit cronovizor.

1.Cine este Pellegrino Ernetti ?


         Nascut in 1925 in Rocca Santo Stefano (Provincia Latina,Lazio-Italia),Pellegrino Ernetti sau Padre Ernetti a fost muzicolog, teolog, monah, om de stiinta licentiat in fizica cuantica si unul dintre cei mai faimosi exorcisti din zona Venetiei.A fost o persoana foarte respectata petrecandu-si cea mai mare parte din viata studiind muzica prepolifonica adica intreaga muzica incepand cu aproximativ 2000 de ani i.Hr si pana la 1200 d.Hr.
         A studiat muzica sacra si cantul gregorian fiind desemnat de catre Papa Ioan al XXIII-lea ca teolog expert la Conciliul Vatican II. Impreuna cu parintele Agostino Gemelli ,doctor in medicina, expert in fizica cuantica si presedinte al Academiei stiintifice pontificale a realizat numeroase experimente asupra vocilor din canturile gregoriene.

2.Inceputurile cronovizorului

                                                 Agostino Gemelli si Papa Pio XII

         Totul a inceput se pare in ziua de 17 august 1952 la Universitatea Sacre Coeur din Milano,in laboratorul de fizica acolo unde impreuna cu parintele Agostino Gemelli, padre Ernetti facea diferite experimente.In timp ce ascultau o banda cu canturi ,Gemelli aude vocea tatalui sau mort de ceva timp.Au inceput atunci a se intreba ce se intampla cu undele pe care noi le emitem fara incetare.Conform parintelui Ernetti, atat undele sonore cat si cele vizuale nu sunt distruse niciodata, si pot fi ulterior reconstituite.

3.Cronovizorul

                                                              Enrico Fermi

         Lucrarile la construirea cronovizorului au inceput in jurul anului 1956 la Milano acolo unde au participat numerosi oameni de stiinta printre care : Wernher von Braun (specialist in rachete), Enrico Fermi (laureat al premiului Nobel) si De Matos. Se crede ca au fost in numar de 12. Dupa cum afirma Padre Ernetti, imaginile captate de catre cronovizor erau ca o holograma in trei dimensiuni, personajele erau de dimensiuni medii asemanatoare celor de la TV, alb-negru, avand sunet si miscare.
         Ernetti spune : "l-am descoperit practic din intamplare,o idee foarte simpla....era de ajuns sa te gandesti la ea".

4.Din ce era alcatit cronovizorul si cum putea vedea trecutul?

        Cronovizorul era alcatuit din trei blocuri principale:

-Blocul 1 : servea la captarea tuturor lungimilor de unda si cuprindea mai multe antene facute din diverse aliaje care comunicau intre ele.
-Blocul 2 : era alcatuit dintr-un sector ce lucra cu viteza luminii. Acesta putea fi reglat intr-un circuit inchis pe locul, data si persoana aleasa pentru a fi urmarita. Dupa efectuarea reglajului aparatul putea urmari persoana pretutindeni.
-Blocul 3 : cuprindea un aparat de filmat ce inregistra imaginile si sunetele obtinute.

5.Principii


        Dupa parerea lui Ernetti, undele sonore nu sunt de alta natura decat cele ce formeaza ceea ce noi numim "materie". Atat undele sonore cat si cele vizuale nu sunt niciodata distruse ci sunt transformate, ceea ce face posibil, ulterior, reconstituirea lor. Undele nu sunt captate direct.
        Conform lui Ernetti fiecare om are o "unda de emanatie" proprie, un fel de semnatura ca si amprentele iar vocea sa este unica. "Măreţia acestei invenţii a fost că am putut recupera acea energie pierdută care a recompus scene petrecute acum cîteva de secole"

6.Ce s-a captat cu cronovizorul?

         Pentru a vedea daca ceea ce captau era autentic,  padre Ernetti spune ca au inceput mai intai cu scene recente pentru a le putea proba autenticitatea prin documente video si audio. Ei au inceput mai intai cu discursuri ale lui Mussolini, Papa Pius XII dupa care au mers si mai departe cu Napoleon, Roma antica cu scene de la o piata cu fructe si legume de pe vremea lui Traian si discursuri ale lui Cicero.
         De asemenea, padre Ernetti afirma ca a putut urmari si o tragedie antica  pierduta pe numele de Thyeste, piesa jucata la Roma in 169 i.Hr si cunoscuta numai din cateva citate.
         Poate cele mai tulburatoare capturi ale cronovizorului au fost Patimile Domnului. Ernetti spune ca nu a fost usor sa le capteze intrucat in acea perioada erau multi crucificati. Pentru a le putea capta spune el,au trebuit sa mearga inapoi la Cina cea de Taina. Au putut vedea ulterior agonia din gradina Ghetsimani, tradarea lui Iuda, procesul si rastignirea.


        Sunt si lucruri care in Evanghelii nu sunt surprinse.De exemplu la un moment dat Iisus spune : "Acest ceas va apartine...acum ca sunt ridicat in slavi,ii voi atrage pe toti la mine."
Ernetti spune ca au surprins apoi si Inaltarea : "era ca o silueta,ca o forma privita printr-o lamela de alabastru iluminata,sau ca printr-un cristal".

7.Ce s-a intamplat cu aparatul si unde se afla?

         Desi reactia Papei Pius XII a fost una pozitiva cu privire la descoperirea  cronovizorului, acesta a fost demontat iar parti ale lui au fost imprastiate prin diverse locatii. Planurile aparatului au fost depuse in mai multe locuri in Roma,Vatican, Elvetia si Japonia.

8.Scepticii si falsa imagine

         In data de 2 mai 1972 "La domenica del Corriere" publica o fotografie a lui Iisus pe cruce ca fiind obtinuta prin cronovizor. In interviul saptamanalului italian Ernetti afirma ca imaginea a fost captata cu ajutorul cronovizorului.
        Ulterior in urma analizelor, aceasta s-a dovedit a fi un fals, reproducerea inversata a unei sculpturi din lemn, de Cullot Valera,iar Ernetti este discretitat fiind acuzat de impostura. Intr-un interviu acordat parintelui Francois Brune, Ernetti ii spune acestuia ca de fapt avea interdictie din partea superiorilor si nu putea da nici o explicatie asupra imaginii sau a cronovizorului. Acuzatiile impotriva lui le conveneau acestora, pentru ca asta ii descuraja si ii tinea departe pe curiosi.

                                         Fotografia din "La domenica del Corriere"

        Ernetti spune ca opera lui Cullot Valera fusese realizata dupa indicatiile unei calugarite, maica Speranza,.care retraia Patimile Domnului si avea numeroase viziuni. Mai departe Ernetti afirma : " intre ceea ce am vazut noi si sculptura lui Cullot Valera este o asemanare frapanta".
       „Nimeni nu l-a văzut (cronovizorul), nici măcar prietenii lui, Brune şi Senkowski, nu a făcut niciodată publice numele colaboratorilor cu excepţia lui Wernher von Braun şi Enrico Fermi, care acum sînt morţi“ spune Peter Krassa.

9.Alta imagine presupusa a fi captata cu cronovizorul:



10.Ultimele cuvinte

        Padre Ernetti a murit in 1994 ducand cu el atat secretul cronovizorului cat si al lucrurilor vazute cu acesta. I-a  parut rau ca acest aparat a fost demontat de catre superiori caci considera ca ar fi putut fi folosit pentru descoperiri arheologice si verificarea evenimentelor din trecut. Este greu de crezut ca un om cu o moralitate deosebita precum padre Ernetti ar juca o farsa si ar spune basme.

Iisus, Tu esti intregul meu,
eu sunt nimicul tau;
ia acest nimic care e al tau,
da-mi intregul tau,
si voi fi in intregime al tau.
                                        ( Padre Ernetti )












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...